دونالد ترامپ با طرح اظهاراتی غیرواقعی اعلام کرد در صورتی که ایران از آمریکا برای مقابله با کرونا درخواست کند، ایالات متحده به کمک تهران خواهد آمد.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از راشاتودی نوشت: دونالد ترامپ در سخنان خود مدعی شد: آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا با تهران همکاری خواهد کرد، مشروط بر اینکه ایران درخواست کمک کند!

او گفت: اگر ما بتوانیم در این مساله به ایرانی‌ها کمک کنیم، مطمئنا این کار را انجام خواهیم داد. تنها کاری که باید انجام شود این است که آنها از ما بخواهند تا به کشورشان کمک کنیم.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ایران روز گذشته در واکنش به ادعای کمک آمریکا به ایران که از سوی مایک پمپئو مطرح شده بود گفت: آنها اگر در گفته‌های خود صداقت دارند و واقعا به دنبال کمک بشردوستانه به ملت ایران هستند، همین امروز تحریم‌ها را لغو کنند تا با رفع محدودیت از بانکها و کانال‌های مالی، ایران هر چه سریعتر نیازمندی‌های ضروری برای مقابله با کرونا را تامین و زمینه‌های کنترل سریعتر بیماری را فراهم کند.  

فارس نیز در این زمینه نوشت: ترامپ طی سخنرانی در «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران» مدعی شد: «ما بهترین متخصصان درمانی را در جهان داریم، ما واقعا می‌خواهیم و علاقه داریم که به ایرانی‌ها کمک کنیم. تنها کاری که باید بکنند این است که از ما بخواهند!»

به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز»، وی در اقدامی که به نظر می‌رسید برای آرام کردن اعتراضات عمومی به پنهان‌کاری وی درباره آمار مبتلایان به ویروس کرونا باشد، گفت: «ما ورود هر کسی [به آمریکا] که طی روزهای گذشته در ایران بوده را برای ۱۴ روز ممنوع کردیم».

رئیس‌جمهور ایالات متحده در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تکرار اتهامات بی‌اساس درباره ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، مدعی شد این آمریکا بود که به صورت ۱۰۰ درصد خلافت داعش را شکست داد.

ادعای ترامپ برای کمک به ایران در جهت مبارزه با کروناویروس همزمان با اعلام ممنوعیت سفر به این کشور، در حالی است که وی پیشتر با اشاره به مرگ سالانه ده‌ها هزار آمریکایی به دلیل ابتلا به آنفولانزا، رسانه‌ها را به بزرگنمایی در مورد کرونا با هدف تضعیف شانس وی در انتخابات ریاست‌جمهوری متهم کرده بود.

هراس از شیوع کرونا در آمریکا، بازار بورس این کشور را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. رشد قابل توجه شاخص‌های بورس آمریکا که در سه سال گذشته همواره به عنوان یکی از دستاوردهای ادعایی ترامپ مطرح بوده، ظرف تنها یک هفته، به کلی از میان رفته است.

شامگاه شنبه نیز مسئولان درمانی ایالت واشنگتن، از فوت اولین آمریکایی در خاک این کشور، بر اثر ابتلا به این ویروس خبر دادند. فرماندار واشنگتن در پی این موضوع، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

کد خبر 487991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha